Oldova mise v Itálii

Olda Kokošek

Na dovolenou v Itálii jsme se s Lenčou těšili od zimy. Poprvé dva týdny dovolené od doby co pracuji. Signály byly více než jasné. Dokonce se nám z toho v práci zavirovaly všechny počítače :).

Lago di Garda

Odjíždíme v pátek večer, abychom se vyhnuli dopravním zácpám. Standardně řídím celou cestu sám a tak o krize není nouze. Přijíždíme v sobotu kolem sedmé ranní k jezeru Lago di Garda, kde se potkáváme s kamarády (Hudcovi, Moocovi a Ondruchovi).

I když jsme unavení, po vybalení věcí v ubytování vyjíždíme na „rozjetí“ směr Lago di Tenno. Dáváme s Filipem a Leňou 63 km +1100m.  Samozřejmě chuť je veliká a tak po cyklistice bereme kecky a běžíme směr jezero 14 km. Na první den ok?

Večer jsme samozřejmě pokračovali v objemových trénincích a přeci to české pivo nepovezeme domů! Navíc pokud máte v týmu Hudce, nejde jinak 🙂

Na druhý den plánujeme cyklistiku s vrcholy Monte Velo a Monte Bondone. Na trénink s námi vyjíždí Lenča a Marťa.  Monte Velo vyjíždíme každý podle svého gusta a já se rozjíždím s 1000 kilometry s Moocinátorem, který se zlepšil znatelně 🙂

Pokračujeme do Trenta, zjišťujeme, že cesta na Bondone je zavřená a tak vytahuju eso z rukávu –  22 km  +1400m výjezd na Bondone z vesničky Aldeno. Poté nás čekal „pouze“ sjezd a dojezd do Arca.

Již druhý den jsme najeli na zaběhlý italský režim:

• Budíček kolem 7:00
  • Espresso Macchiato na náměstí + croissant
  • Nákup v supermarketu
  • Ignorace černého bubáka u vchodu a východu do supermarketu
  • Bohatá snídaně
  • Trénink (+5 hodin, min 2000+)
  • Espresso (1-2)
  • Koupačka v Lagu
  • Zmrzlina
  • Večeře (vaří Kokošáci nebo Huhu)
  • Pívo (1,2,3) nebo víno (0,5l – 1 l – 1,5 l)
  • Hodně smíchu
  • Spánek

V pondělí s Filipem Monte Velo a Monte Baldo 88km +2600m. Trénink jsme rychle objeli, abychom sjeli z hor přímo k Lago di Garda. Tam nás už čekají netrpělivě ženušky. Dostáváme první pomoc, pivo a taky hlaďáček.

V úterý se vracím k běhu a dáváme si jako zákusek s Lenčou Monte Stivo (27km +1900m). Běží se mi skvěle a tak to máme s Lenčou za 5 hodin s prstem v nose. Kytáry ale bolí a tak volím velký ústupek – volný den ve středu!

Středa je tedy vyplněná koupáním se v Lagu a odpočinkem. Večer je již mnohem živější a je potřeba potrénovat objem. Volím strategii 1x pizza + 1 l vína. Tímto trénink nekončí a tak ve čtvrtek cítím, že jsem objemový trénink přehnal!

Bohužel/Bohudík máme na čtvrtek naplánovanou královskou etapu (140 km +3000m). Vyjíždím z apartmánu s ne úplně dobrým pocitem formy. Monte Velo vyjíždím v zabijáckém tempu, a když zbystřím za sebou na konci kopce Hudyho, který se nás snaží dojet, tak zapínám turbo a jedu bomby až na vrchol.  Jsem překvapen, že styl „Na Hudce“ mi také vyhovuje a pokračujeme na Monte Baldo, které vyjíždím v kontaktu s Hudym s osobáčkem! Okruh do městečka Garda jedeme s Filipem a při teplotě kolem + 40 to je opravdu za odměnu. Skvělý trénink!

V pátek mi nohy neslouží a objíždíme „el prosciutto“ <čti prošitý> pouze 58km a +800m.

Sobota je ve znamení balení, koupačky a loučení se s přáteli.

Leňo, teď už to musíme zvládnout sami!

Přemisťujeme se blíže k centru nedělního závodu v Laghi. Dostáváme večeři na přání a tak si dávám dva talíře Pasta Pomodoro.

Závod Skylakes, skyrunning po italsku

V neděli běžíme italský pohár z La Sportiva Skyrunning serie „Skylakes“. S parametry 27 km a +1800m to nebude žádná sranda!

Necítím nervozitu, ale těším se na krásný závod. Jsem překvapený, že je na startu přes 500 účastníků. Po startu je to hned na 9 km +1300m. Nohy mi fungují skvěle a tak se držím vepředu. V seběhu neztrácím a posouvám se v dalším kopci dopředu. Jde to jako po másle! Závodem propluji opravdu s dobrým pocitem a ve vysokém tempu. V posledním seběhu si vybírám křeče do stehen. Nehodlám ale své umístění pustit zadarmo a vyčkávám na mírnější seběh nebo rovinku. Naštěstí jsou poslední
2 km do cíle mírně do kopce. Dobíhám dva závodníky, kteří mě předběhli v seběhu a pokračuji dále. Nakonec předbíhám na posledním kilometru další tři závodníky a s úsměvem v cíli zjišťuji, že jsem doběhl na krásném 12. místě! Leňouška dobíhá jako 15. žena s úsměvem na tváři 🙂

Musím zmínit skvělou zkušenost s boty Inov8 X-Talon 225! Boty mě neskutečně posunuly v sebězích. Drží skvěle i v těžkém terénu, ale co oceňuji také je stabilita kotníků. Teď už to v sebězích nemají Italové tak jednoduché!

Leňo, jedeme do údolí Vall di Fassa!

Vall di Fassa a slavná passa

Po závodě se přemisťujeme kousek od městečka Moena, které je v srdci Dolomit. Těším se jako malý na ta známá Passa, která jsem sledoval na letošním Giru!

V pondělí se jedeme vyjet po závodě na Passo San Pelegrino (39 km +875m). Nohy jsou papá, ale sedět doma nehodláme!

V úterý jedu směr Canazei a poté Passo Fedaia, Passo Folzarego, Passo Valparola, Passo Campolongo a Passo Pordoi (141km +3200m). Nádherné počasí, výhledy, hory…prostě každý den krása! Těžko se člověk může nabažit, když v dalším údolí vidí další nádhery. Poslední kopec na Pordoi mě už velice zmohl a tak jsem dojel na vrchol v ne úplně skvělé kondici. Spravil to štrůdl, espresso a toast.

Ve středu necháváme kola na apartmánu a balíme běžecký vercajk. Cílem je trasa závodu Dolomites Skyrace v Canazei. Těším se na vrchol Piz Boe (3152 m), který se tyčí nad Passem Pordoi. Z Canazei stoupáme po značkách připravených na závod, který startuje týden po našem návratu domů. Pod Passo Pordoi trošku bloudíme a prodlužujeme si trasu. Z Passo Pordoi stoupáme na Piz Boe. Lenče stoupání moc nechutná, ale ty výhledy na vrcholu stojí za tu námahu.

Dolů běžíme po trase závodu až do Canazei. Nakonec 5 hodin +1800m. No neber to!

Ve čtvrtek razíme na silničkách opět do kopců. Tentokráte je v plánu Passo Pordoi, Campolongo, Gardena a Sella. Pordoi se mi jede skvěle a tak pokračuji v tempu na Campolongo. Nohy dnes chtějí! Celkově můžu říct, že mě v kopci nikdo nepředjel. Asi dobrý oddíl? Na Pordoi potkávám tým United Emirates, jak si dávají Pordoi z Arraby. Na Campalongu zase potkávám ve sjezdu Bahrain Merida a na špici Vicenza Nibaliho. Škoda, že jsem je nepotkal při stoupání!

Před Passem Gardena dávám kafe a toast. Gardenu vyjíždím poprvé a jsem unešený z té nádhery všude kolem! Sjezd z Gardeny je za odměnu, zastavuji si a chvíli se kochám. Po sjezdu přichází stoupání na Sellu. Další kopec jako z pohádky. Vyjíždím ho stále v tempu, předjíždím rakouské cyklisty, kteří mají zrovna testy v kopcích – asi to tak slavné nebude.

Na Selle volám Lenči, která jede stejnou trasu a vede si skvěle. Mám asi 45 minut než přijede na Sellu. Dnes chci mít minimálně +3000m!  Sjíždím těsně nad Canazei a dávám si Sellu z druhé strany. Už to není ta dravost v nohách, ale pořád tepu pěkně. Vyjíždím na vrchol a přijíždí Lenča. Dáváme standardně fotky a sjíždíme do Canazei a domů.

V pátek má pršet a my jsme rádi, protože jsme mrtvolky! Dáváme super mega italiano snídani a odpočíváme. Na kole jedeme pouze na zmrzlinu a kafe.

V sobotu si plánuji běžecký trénink z Vigo di Fassa. Krásný kopec 7 km +1100m do výšky 2700 mnm. Jsem jako každý den v horách očarovaný krásou kopců. Pokračuji ještě do sedla a poté klesám do Val di Fassa. Celkově 21 km +1500m.

Leňo jedeme domů!

V neděli přichází to horší. Vyjíždíme ráno ve 2:30 směr Opava. To se ukázalo jako skvělý tah a my si svištíme po rakouské dálnici téměř sami!

Leňo jdeme na smažák!!

Dovolená to byla skvělá. První týden se super lidmi kolem Gardy a druhý týden ve vyšších horách, které znám z Gira. Poprvé více jako dva týdny na dovolené, což bylo opravdu skvělé. Itálii máme s Lenčou strašně rádi.

Chtěl bych poděkovat Lenči, že to vydržela na „dovolené“ se mnou, i když často to spíš vypadalo na soustředění před mistrovstvím světa.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Vytvořte si web nebo blog na WordPress.com